DJ Pisanka, wodzirej, animator, wesele, taniec, muzyka, zabawa
Zabawy taneczne
POLONEZ
Utwory do wyboru
- Polonez Ogińskiego
- Polonez z „Pana Tadeusza”
- Polonez Huzarski
- Polonez zfilmu " Czas honoru"
Rodzaj zabawy: taneczna
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: zalecany
Zabawa, która rozpoczyna się jeszcze przed Pierwszym Tańcem i go inicjuje. W zabawie mogą brać udział wszyscy goście weselni. Wodzirej zbiera uczestników i ustawia za Parą Młodą, która poprowadzi Poloneza. Uczestnicy poruszają się po całej sali weselnej i wykonują układy wskazywane przez Wodzireja. Zakończeniem Poloneza jest stworzenie okręgu, w którym Para Młoda rozpocznie Pierwszy Taniec.
TANIEC NA POCZĄTEK
Rodzaj zabawy: taneczna - integracyjna
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: zalecany
weselni ustawieni są wokół Młodej Pary w dwóch kręgach - panowie na zewnątrz, panie w środku. Utworzone kółeczka kręcą się w przeciwne strony w rytm granej muzyki (najczęściej jest to walc wiedeński). W momencie, gdy muzyka ucichnie panie obracają się, a nowo poznany partner stojący naprzeciwko zaprasza do krótkiego tańca. Zabawa powtarzana jest kilkukrotnie. Zabawa najczęściej prowadzona na początku Wesela, zaraz po Pierwszym Tańcu.
TANIEC NA GAZECIE
Rodzaj zabawy: taneczna
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: niekonieczny
W zabawie bierze udział dowolna liczba par. Każda z nich otrzymuje gazetę, na której od tej pory będzie tańczyć. Zadaniem uczestników jest wykonywać taniec w taki sposób, aby nie wyjść poza pole rozłożonej gazety. DJ gra różne gatunki muzyki od klasycznej po rock’n’rolla. Co pewien czas wszyscy uczestnicy muszą złożyć gazetę na pół podnosząc, tym samym podnosząc poziom trudności. Zabawę wygrywa para, która najdłużej utrzyma się na gazecie
BELGIJKA
Rodzaj zabawy: taneczno - integracyjna
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: zalecany
Animacja taneczna do bardzo rytmicznej belgijskiej piosenki, która świetnie integruje Gości. Uczestnicy zabawy rozpoczynają taniec w parach poruszając się po obwodzie koła, a następnie zmieniają partnera wielokrotnie w trakcie utworu.
TANIEC Z BALONAMI
Rodzaj zabawy: taneczna
Liczba uczestników: dowolna ilość par
Udział Pary Młodej: zalecany
Wersja 1.
Wszystkim parom przydzielane są balony, z którymi uczestnicy muszą tańczyć do różnych, coraz szybszych utworów. Balony są utrzymywane pomiędzy partnerami na różnych wysokościach (np. pomiędzy głowami, biodrami, kolanami, etc). Zadaniem par jest wykonanie jak najatrakcyjniejszego tańca, tak aby nie upuścić trzymanego balona. Para Młoda może brać udział w zabawie bezpośrednio lub być sędziami zawodów.
Wersja 2.
Wszystkim parom przydzielany jest balon mocowany do nogi jednego z partnerów. Uczestnicy tańczą do różnorodnej muzyki, a w momencie kiedy jest zatrzymywana, mają za zadanie przebić balony pozostałych par. Para Młoda może brać udział w zabawie bezpośrednio lub być sędziami zawodów.
JEDZIE POCIĄG
Rodzaj zabawy: taneczna
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: zalecany
Zabawa, w której mogą brać udział wszyscy goście weselni. Wodzirej zbiera maksymalną ilość uczestników i ustawia za Parą Młodą w rzędzie czyli wagonikach. Uczestnicy poruszają się do piosenki R. Rynkowskiego - Jedzie pociąg z daleka po całej sali weselnej, a także poza nią. Zaleca się, aby w rolę maszynisty wcieliła się Pani Młoda, która mijając kolejnych gości przy stolikach zachęcała do dołączenia do pociągu. W zabawie do przystrojenia pociągu weselnego wykorzystywane są rekwizyty: kierownica, gwizdek, czapka maszynisty, lizak itp. Uatrakcyjnieniem zabawy są stacje, do których dojeżdża pociąg. Wodzirej oznajmia w jakim kraju zatrzymał się pociąg, a goście starają się odtańczyć narodowy taniec danego kraju. Przykładowe stacje to:
• Austria - Walc
• Czechy - Polka
• Grecja - Zorba
• Francja – Kankan
• Hiszpania – Macarena
• Rosja - Kazaczok
• Polska – Polonez, Krakowiak, Oberek,
Style Ilość i rodzaj stacji dobierany jest do uczestników zabawy.
TANIEC Z PRZEJŚCIEM POD TAŚMĄ
Rodzaj zabawy: taneczna
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: zalecany
Uczestnicy zabawy tańczą w parach w rytm muzyki granej przez DJ’a. Dwie osoby na środku sali (Para Młoda lub Świadkowie) rozciągają między sobą taśmę, a uczestniczące w zabawie pary starają się przejść pod liną nie przerywając jednocześnie tańca. W trakcie zabawy wysokość taśmy jest stopniowo obniżana, a tym samym poziom trudności zadania wzrasta.
GORĄCE KRZESŁA
Rodzaj zabawy: widowiskowo – taneczna
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: niekonieczny
Na środku sali ustawiony jest okrąg z krzeseł. Liczba przygotowanych miejsc jest o jedno mniejsza, niż ilość biorących udział uczestników. Goście weselni tańczą w rytm muzyki i chodzą wokół krzeseł.
1 wersja
W momencie gdy muzyka przestaje grać uczestnicy jak najszybciej zajmują miejsca. Osoba, która nie zdąży zająć wolnego krzesła odpada z dalszej zabawy. Liczba krzeseł jest stopniowo pomniejszana, aż do wyłonienia zwycięzcy.
2 wersja
W momencie gdy muzyka przestaje grać Wodzirej ogłasza jaki przedmiot należy zdobyć. Uczestnicy zabawy mogą usiąść na krześle dopiero wtedy gdy znajdą i przyniosą wymagany przedmiot. Osoba, która nie zdąży zająć wolnego krzesła odpada z dalszej zabawy. Liczba krzeseł jest stopniowo pomniejszana, aż do wyłonienia zwycięzcy.
WĘDRUJĄCY KAPELUSZ
Rodzaj zabawy: widowiskowo – taneczna
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: niekonieczny
Uczestnicy zabawy ustawiają się w kółeczku. Każdy otrzymuje łyżkę, na której umieszcza piłeczkę pingpongową ( wersja bardzo odważna jajko). Łyżkę bawiący trzymają w jednej wyprostowanej ręce. W momencie, kiedy zaczyna grać muzyka uczestnicy przesuwają się w jej rytm po obwodzie koła , a wodzirej zakłada na głowę jednego kapelusz, który ten tańcząc przekłada na głowę osoby będącej obok. Wodzirej podaje polecania, które wykonują uczestnicy tańcząc i przekładając kapelusz (zmiana kierunku, ugiąć kolana, przykucnąć, itp.) Osoba, która upuści kapelusz lub piłeczkę odpada.
asło, a drużyna przeciwna odgaduje.
Zabawy widowiskowe
KARETA
Rodzaj zabawy: widowiskowa
Liczba uczestników: 9
Udział Pary Młodej: zalecany
Na środku sali znajduje się 9 krzeseł tworzących karetę. Do zabawy zapraszanych jest 7 osób, którym przydzielane są poszczególne role: 4 koła karety, 2 konie, 1 woźnica oraz Król (Pan Młody) i Królowa (Pani Młoda). Każdy z uczestników poinformowany kim jest siada na wyznaczonym przez Wodzireja krześle. Zabawa polega na szybkim reagowaniu na słowa historii opisującej poszczególne części lub osoby z karety (należy wstać i obiec jak najszybciej krzesło, na którym się siedzi). Za niezareagowanie na wyznaczone słowo wymierzana jest kara w postaci wypicia kieliszka wódki lub zjedzenia plasterka cytryny.
Na słowo kareta muszą zareagować wszystkie osoby:
Kareta = woźnica + konie + koła + król + królowa
BAJKA O KRÓLEWSKIM KOGUCIE
Wodzirej dzieli gości weselnych na cztery grupy. I grupa reaguje na słowo – król (wstają i pokazuję gest zakładania korony). II grupa – królewna ( wzdychanie), III grupa – rycerze ( podnoszą ręce napinają mięsnie i wydają okrzyk bojowy), IV grupa – kogut (stają na jednej nodze i pieją). Można zaopatrzyć bawiących się w rekwizyty (korony, miecze, dzioby, wachlarze).
WYCIECZKA DO ZOO
Rodzaj zabawy: widowiskowa
Liczba uczestników: 7
Udział Pary Młodej: zalecany
Zabawa, która stylem przypomina "Karetę". Uczestnicy siadają na krzesłach i wcielają się w następujące role: Tata (Pan Młody), Mama (Pani Młoda), dzieci: Witek, Jacek, Zosia, piesek Azor i Słoń.
REWIA MODY
Rodzaj zabawy: widowiskowa
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: zalecany
Uczestnicy zabawy otrzymują różnorodne przebrania (czapki, peruki, okulary, etc.), które przywdziewają na siebie. Do tanecznej muzyki poruszają się w kółku, a fotograf uwiecznia odbywający się pokaz mody. W trakcie utworu Uczestnicy mogą wymieniać się rekwizytami, zmieniając swoje stylizacje, a pod koniec zabawy zostaje wybrany Król i Królowa Mody
ANIMACJE Z CHUSTĄ KLANZA
Rodzaj zabawy: widowiskowa
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: zalecany
Zabawy integracyjne zarówno dla młodszych, jak i starszych Gości w oparciu o chusty animacyjne różnych rozmiarów oraz dodatkowe rekwizyty.
YOU CAN DANCE
Rodzaj zabawy: widowiskowa
Liczba uczestników: 6 par
Udział Pary Młodej: Jury
Wodzirej zaprasza Młodą Parę o zajęcia miejsc dla Jury. Pozostałych gości prosi o baczne obserwowanie tego, co będzie działo się na parkiecie, ponieważ ich rola będzie znacząca w finale zabawy, gdyż będą sms- owo wybierać zwycięzcę . Prosi na środek sześć chętnych par. Pary wybierają z listy numer któremu przyporządkowany jest taniec. Para tańczy wybrany taniec. Po każdym tańcu Wodzirej prosi Młodą Parę o komentarz do wykonanego tańca. Po odtańczeniu przez wszystkie pary tańców Wodzirej prosi wszystkich gości, aby wysłali soje SMS-y na najlepszą parę….czyli ustawili się w rządku za nią. Zwycięża para mająca największą liczbę sms- ów. Otrzymują oni nagrodę o Młodej ary i tańczą ponowie swój taniec. Wszyscy goście tańczą wokół nich.
Lista tańców:
1. Balet
2. Disco
3. Rap
4. Jazda figurowa na lodzie
5. Taniec afrykański
6. Karate
FANTY
Rodzaj zabawy: widowiskowa
Liczba uczestników: ok. 5-10 osób
Udział Pary Młodej: niekonieczny
Zadaniem uczestników zabawy jest zdobycie oraz jak najszybsze przyniesienie fantów, przedmiotów wymienionych przez Wodzireja. Osoba, która jako ostatnia dostarczy wskazany przedmiot, odpada z zabawy.
Udział Pary Młodej ogranicza się do sprawiedliwego sędziowania oraz wymyślania fantów.
ZAKRĘCONY
Rodzaj zabawy: widowiskowa
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: niezbędny
Zabawa dla odważnych panów. Potrzebujemy kilku kijków, kilku panów. Zasady gry są proste. Uczestnicy przykładają czoło do postawionego kijka i dziesięć razy obiegają go dookoła. Na koniec jak najszybciej biegną do Panny Młodej, która stoi na drugim końcu sali i trzyma w dłoniach nagrod
ORKIESTRA
Rodzaj zabawy: widowiskowa
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: niezbędny
Zabawa polega na utworzeniu dwóch drużyn. W każdej wybierany jest dyrygent, a pozostali uczestnicy mają za zadanie naśladowanie instrumentów: skrzypiec, bębnów, fortepianu, trąbki, kontrabasu, itp. Prowadzący najpierw daje zespołom minutę na próbę, a następnie udziela na zmianę czasu na “granie”. Dyrygenci dyrygują – wskazują jaka osoba lub sekcja, która naśladuje konkretne instrumenty, ma się odezwać. Orkiestry stają do pojedynku – kiedy jedna milczy, druga gra. Goście weselni przez aplauz wybierają zwycięską drużynę.
PLECAK
Rodzaj zabawy: widowiskowa
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: niezbędny
W zabawie tej uczestniczą wszyscy weselni goście. W pierwszym etapie tworzą się dwa kółeczka. Wewnątrz znajduje się kółeczko Pań, a na zewnątrz kółeczko Panów. Przy małej ilości gości można utworzyć jedno kółko. Każde kółeczko dostaje jakiś atrybut, które musi przekazywać sobie, może być to bukiet, krawat itp. Panowie przekazują jedną rzecz, Panie drugą w trakcie grania muzyki. Jeżeli muzyka przestaje grać wówczas osoba która została z przekazywanym atrybutem wyciąga pewne rekwizyty z plecaka lub w worka, który podsuwa prowadzący zabawę. A następnie je ubiera.
Rekwizyty są przeróżne i zależą od wyobraźni prowadzących zabawę np.:
- kalosze w ogromnym rozmiarze,
- różowe skarpetki,
- fartuch z namalowanymi żeńskim bądź męskim ciałem,
- kask,
- królicze uszy,
- pielucha dla dorosłych i smoczek,
- okulary z oczami na sprężynkach,
- kitel,
- żółta kamizelka odblaskowa z napisem "Starszy polewacz",
- opaska indiańska,
- wór pokutny,
- męskie kalesony,
Zabawy oczepinowe
PORADY W TAŃCU Z PARĄ MŁODĄ
Rodzaj zabawy: taneczna
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: niezbędny
W zabawie obowiązkowo bierze udział Para Młoda. Uczestnicy zabawy tworzą dwa kręgi: mężczyźni wokół Pani Młodej, kobiety wokół Pana Młodego. W czasie jednego utworu uczestnicy na zmianę odbijają i tańczą z Parą Młodą, a w czasie tańca udzielają cennych porad małżeńskich.
Po skończonym tańcu Para Młoda dzieli się najciekawszymi wskazówkami, które otrzymała.
WYZWOLENIE PARY MŁODEJ
Rodzaj zabawy: oczepinowa
Liczba uczestników: dowolna
Udział Pary Młodej: niezbędny
Na środku sali znajduje się krzesło, na którym siedzi Pani Młoda. Wokół niej ustawiają się wszystkie panny tworząc szczelny krąg. Zadaniem Pana Młodego jest przedostanie się do środka i wyzwolenie swojej Małżonki.
Po udanej próbie zabawa odbywa się adekwatnie z Panem Młodym w środku otoczonym tym razem przez wszystkich kawalerów.
TEST ZGODNOŚCI
Rodzaj zabawy: oczepinowa
Liczba uczestników: 2
Udział Pary Młodej: niezbędny
Na środku sali ustawione są dwa krzesła tyłem do siebie, na których siada Para Młoda. Wodzirej zadaje pytanie dotyczące Nowożeńców, a ci muszą odpowiedzieć kogo ono dotyczy. Para Młoda odpowiada równocześnie poprzez uniesienie ręki z rekwizytem symbolizującym Panią albo Pana Młodego, a tym samym sprawdzana jest ich zgodność i jednomyślność w podanych kwestiach.
Przykładowe pytania:
• kto, kogo pierwszy pocałował ?
• kto pierwszy powiedział kocham ?
• kto jest większym śpiochem ?
• kto będzie wynosił śmieci ?
• kto bardziej lubi swoją teściową ?
• kto jutro robi śniadanie do łóżka ?
• inne, zależnie od woli Pary Młodej
WRÓŻBA DLA MŁODYCH
Rodzaj zabawy: oczepinowa
Liczba uczestników: 2
Udział Pary Młodej: niezbędny
W uprzednio przygotowanych balonikach ukryte są karteczki z przepowiedniami dla Pary Młodej. Pan i Pani Młoda na przemian przekłuwają baloniki, losując tym samym swoje przepowiednie i czytają je głośno na forum Gości weselnych. Zobowiązują się przy tym do wykonywania wylosowanych zadań przez najbliższe 3 miesiące małżeńskiego życia. Przykładowe hasła na przepowiedniach:
• od dzisiaj będę Ci codziennie masował(a) stópki
• od dzisiaj to ja będę głową rodziny
• od dzisiaj będę prać bieliznę współmałżonka
• od dzisiaj będę oddawać pensję małżonkowi
• od dzisiaj będę słuchać mądrych rad teściowej
• od dzisiaj będę gotować dietetyczne obiadki
• inne, zależnie od woli Pary Młodej
POMNIK MIŁOŚCI
Po jednej stronie sali gromadzą się wszystkie kobiety i dziewczęta razem z Panią Młodą. Po drugiej stronie – wszyscy mężczyźni i chłopcy oraz Pan Młody. W ten sposób mamy podzielonych wszystkich gości na dwie grupy. Pomiędzy nimi, na krzesłach stają świadkowie. Stają w takiej odległości od siebie, by dało się pomiędzy nimi rozciągnąć kurtynę. Kurtyna sprawia, że poszczególne grupy nawzajem się nie widzą. Po krótkim wprowadzeniu wodzireja zadaniem Pani Młodej jest zbudować „żywy pomnik miłości dla swojego męża”, zadaniem zaś Pana Młodego – „żywy pomnik miłości dla swojej żony”. Kurtyna idzie w górę i Młodzi zaczynają budować. Gdy pomniki są już gotowe następuje odliczanie, kurtyna opada i… jest chwila dla fotoreporterów.
CHŁOPIEC CZY DZIEWCZYNKA
Zabawa weselna w ramach zabaw oczepinowych. W zabawie bierze udział Para Młoda, która siada do siebie plecami na krzesłach. W tym czasie kapela przygrywa krótkie melodie. Na znak orkiestry, lub po zakończeniu utworu, Nowożeńcy odwracają się do siebie. Jeżeli obydwoje obejrzą się w tę samą stronę, to znaczy, że będzie chłopiec, jeśli w przeciwną, to dziewczynka. Zabawa powtarzana jest tyle razy, ile dzieci chce mieć Para Młoda.
Zabawy różne
DRUGA TWARZ
Tą zabawę często łączy się z innymi zabawami tak aby obie osoby w parze miały możliwość się wykazać. Tak więc wybieramy cztery pary. Do zabawy należy przygotować dwie pary pończoch. Panowie siadają na krzesełkach, a Panie zakładają Panom pończochy na głowy. Para młoda występuje w roli jury i ma za zadanie wybrać najzabawniejszą twarz wesela. Zabawa polega na tym że Panie kolejno zdejmują panom pończoszki z twarzy, ciągnąc za węzełek zawiązany na końcu każdej pończoszki.
KUSZENIE ADAMA
Zabawa dosyć stara i powoli zanikająca, ale wydaje mi się, że warto o niej napisać kilka słów. Do zabawy potrzebne jest kilka par i tyle samo jabłek, oraz kawałek sznurka. Jabłka wiążemy na sznurku za ogonki. Panie trzymają jabłka na sznurkach, a Panowie mają za zadanie zjeść jabłko bez pomocy rąk. Czym dłuższy sznurek i większe jabłko, tym większy problem z jego zjedzeniem.
WAŁEK
W zabawie biorą udział wszyscy chętni goście, stając w kółku na przemian pan, pani, pan, pani... Zabawę rozpoczyna Para Młoda. Celem zabawy jest podawanie sobie wałka od osoby do osoby tak aby nie upadł na podłogę. Wałek trzymany jest w zależności od wersji: pod brodą, pod pachą, lub miedzy kolanami. Do przekazywania wałka nie wolno używać rąk. Osoba która zgubi wałek odpada z zabawy
TANIEC ZE STAŻEM – WYBÓR NAJSTARSZEGO MAŁŻEŃSTWA NA WESELU
Konkurs tańca dla wszystkich par małżeńskich obecnych na weselu. W trakcie piosenki wodzirej prosi o odchodzenie z parkietu par ze stażem małżeńskim krótszym niż kolejno 5, 10, 15, 20, 25, 30 itd. W ten sposób na koniec na parkiecie zostaje najstarsze małżeństwo i im panna młoda wręcza np. swój bukiet ślubny. Ta zabawa może być bardzo miłą niespodzianką dla dziadków.
SZANSA NA SUKCES – ZABAWA WESELNA DLA PRZYSZŁYCH GWIAZD ESTRADY
Zabawa polega na naśladowaniu (markowaniu) wokalistki oraz gitarzysty do odtworzonego w tle podkładu muzycznego. W tym celu wyłaniamy spośród gości kobietę i mężczyznę i wręczamy im rekwizyty zastępujące mikrofon oraz gitarę. Uczestnicy będą mieli za zadanie zaprezentować się publiczności podczas udawanego śpiewu (kobieta) oraz gry na gitarze (mężczyzna). Konkurs może się odbyć również w formie kilkuosobowej, a wtedy publiczność nagradzając uczestników intensywnością braw, zadecyduje o zwycięzcach z grona wokalistek oraz gitarzystów.
TAŃCE POKOLENIOWE NA WESELU
Państwo młodzi dobierają po trzy pary ze starszego i trzy pary z młodszego pokolenia. Konkurs polega na wyłonieniu najlepiej tańczącej pary ze starszej generacji, która będzie tańczyć do muzyki młodej generacji i odwrotnie – młoda generacja będzie tańczyć do utworu z lat 60–70-tych. Wyłonienie zwycięzców odbywa się poprzez intensywność braw dla wskazanych przez konferansjera par, gdzie wygrywa jedna para z każdej z grup pokoleniowych.
SZNUREK I TANIEC
Przyjemna zabawa połączona z tańcem. Potrzebujecie tylko liny o długości 4-5 metrów. Dwie osoby rozciągają sznurek w poprzek sali. Pary uczestniczące w zabawie tańczą, a ich zadaniem jest przechodzenie pod liną nie przerywając tańca. Pary przechodzą pod liną w miarę jednocześnie. Ważne by każda para przeszła pod sznurkiem tą samą ilość razy. W trakcie gry, 2 osoby trzymające sznurek z czasem obniżają wysokość sznurka, zwiększając przy tym poziom trudności. Odpadają pary, które przewrócą się lub dotkną sznurka. W trakcie przechodzenia pod sznurkiem pary muszą trzymać się blisko siebie.
KONKURS TAŃCA DLA PANÓW
Panowie zgłaszają się do zabawy. Zdejmują marynarki i podwijają spodnie do kolan. Następnie po kolei tańczą Jezioro Łabędzi przy stosownym akompaniamencie. Wygrywa ten, który otrzyma najgorętsze owacje od płci pięknej.
ŚPIEWAĆ KAŻDY MOŻE
Państwo Młodzi stają na środku sali, tyłem do siebie, gromadząc przed sobą zaproszonych przez siebie gości i przyjaciół (ze strony Pani Młodej jej goście, analogicznie w przypadku Pana Młodego). Na znak wodzireja Pani Młoda zaczyna dyrygować swoim chórem, który śpiewa „sto lat”, później analogicznie Pan Młody. Wodzirej ogłasza zwycięską drużynę. Po skończonej zabawie obydwie drużyny odśpiewują „sto lat” dla nowożeńców.
TANIEC Z MARYNARKĄ
Do tej zabawy nie potrzeba rekwizytów. Należy jedynie zadbać, aby biorący w niej udział panowie mieli na sobie marynarki. Wybrani panowie proszą do tańca panie. Gdy muzyka cichnie zadaniem par jest jak najszybsze zdjęcie marynarki z pana, odwrócenie na drugą stronę i założenie jej przez panią. Przy kolejnym zatrzymaniu muzyki role się odwracają – to panowie zakładają ponownie marynarki. Para, która wykona czynność jako ostatnia, odpada.
KARAOKE
Zabawa znana z różnych rodzajów imprez towarzyskich. Polega ona na śpiewaniu piosenek do mikrofonu przez chętnych gości, przy podkładach muzycznych i tekście wyświetlanym na rzutniku multimedialnym lub na ekranie tak, aby goście mogli śpiewać refreny z chętnymi.
KALAMBURY
Goście podzieleni są na dwie grupy. Losują przygotowane hasła (związane z tematyką weselną). Przedstawiciele poszczególnych grup pokazują ruchami , gestami hasło, a drużyna przeciwna odgaduje.